توری

آشنایی با انواع توری پنجره

انواع توری پنجره کدامند؟

توری پنجره‌ها بسته به نوع پنجره و قاب آن‌ها، مدل‌ های مختلفی دارد. توری‌ها می‌توانند ثابت و متحرک باشند. این بدان معنا است که می‌توان طوری آن‌ها را انتخاب و نصب کرد که باز بشوند یا قابل باز شدن نباشند.

قطعا توری‌های درب‌ها باید قابل باز شدن باشند، اما توری‌ پنجره ها بسته به سلیقه، نظر و کاربری شما می‌تواند طوری طراحی شود که ثابت در جای خود قرار گیرد. قاب‌های توری درب و پنجره‌ها نیز انواع مختلفی دارد. در حال حاضر از توری با قاب آلومینیومی، چوبی، فلزی و یو پی وی سی (UPVC) برای نصب روی در و پنجره‌ها استفاده می‌شود.

خود توری‌ها نیز از جنس‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. اگر بخواهید توری را برای درب و پنجره‌های محیط مسکونی نصب کنید، معمولا در بازار توری‌هایی از جنس آلومینیوم، مفتول، الیاف پلی‌استر، نایلون و فایبرگلس می‌یابید.

توری آنتی باکتریال

در دنیای پر مشغله امروز، سلامتی حرف اول را می‌زند. ما دائماً در معرض عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها هستیم. یکی از راه‌های ساده برای محافظت از خود و خانواده‌تان، استفاده از توری‌های آنتی باکتریال برای پنجره‌ها است.

توری‌های آنتی باکتریال با استفاده از مواد افزودنی خاص یا روش‌های بافت، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از رشد و تکثیر باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. این توری‌ها می‌توانند تا 99 درصد از باکتری‌های مضر را از بین ببرند و به شما کمک می‌کنند تا فضایی سالم‌تر و عاری از عوامل بیماری‌زا داشته باشید.

مزایای استفاده از توری‌های آنتی باکتریال

محافظت از سلامت: این توری‌ها محافظت میکند از آمدن حشرات در داخل منزل

کاهش آلرژی: اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان به آلرژی مبتلا هستید، استفاده از توری‌های آنتی باکتریال می‌تواند به کاهش علائم آلرژی و تنفس راحت‌تر شما کمک کند.

فضایی عاری از گرد و غبار: این توری‌ها علاوه بر حشرات و باکتری‌ها، مانع از ورود گرد و غبار به داخل خانه نیز می‌شوند و به این ترتیب، فضایی تمیزتر و سالم‌تر برای شما فراهم می‌کنند.

توری آهنربایی پنجره

توری پنجره آهنربایی یا توری مگنتیک، عموماً بدون قاب و فریم عرضه می‌شود. ساختار آن شامل یک پارچه‌ی توری است که با توجه به برندها و مدل‌های مختلف دارای جنس متفاوتی است. این توری از وسط به صورت طولی به دو قسمت تقسیم می شود و این دو قسمت توسط چند آهنربا به یکدیگر متصل هستند.

توری پنجره لولایی

این نوع توری پنجره معمولا عمر طولانی ندارد و خیلی زود لولاهای آن نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. توری‌های لولایی اغلب برای درب‌های ورودی به کار می‌روند.

توری پنجره چسبی

توری پنجره چسبی، ارزان‌ترین و ساده‌ترین انواع توری پنجره است. نوار چسبی که در این مدل توری استفاده می‌شود مشابه درزگیرهایی است که در چارچوب درها استفاده می‌شود. بنابراین به سادگی با تهیه‌ی نوار چسب با طول مورد نظر از بازار، توری آماده‌ای که از قبل خریداری کرده‌اید را بر روی نوار چسبی که دور تا دور قاب زده‌اید، بچسبانید. به همین سادگی! توجه داشته باشید که توری پنجره چسبی، دوام و استحکام دیگر انواع توری پنجره را ندارد و بعد از مدتی، تحت تأثیر باد و باران، چسبندگی و کارایی خود را از دست می‌دهد.

.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *