پنجره دوجداره

انواع پنجره‌های‌ PVC و uPVC

پی وی سی (PVC) چیست؟

این ماده، همون پی وی سی هست با این تفاوت که از پلاستیک کننده ها در ترکیب اون استفاده نشده. همین استفاده نکردن از پلاستیک کننده ها، از انعطاف این ماده کم میکنه و نسبت به پی وی سی، ماده ای سخت‌تر میشه. اما نسبت به تغییر رنگ مقاوتر بوده و به محیط زیست هم آسیب نمیرسونه.

استفاده از یو پی وی سی در قاب و پروفیل های پنجره خیلی رایجه و نسبت به درب و پنجره پی وی سی هم بیشتر کار میشه.

مزیت‌ها و معایب پی وی سی (PVC) و یو پی وی سی (uPVC) نسبت به متریال دیگه چیه؟

خب همونطور که در بخش قبل گفتم، از متریال پی وی سی بیشتر برای لوله های ساختمانی استفاده میشه و از متریال یو پی وی سی بیشتر برای قاب پنجره استفاده میشه. بخاطر همین، در این بخش به مقایسه یو پی وی سی با آلومینیوم، چوب و آهن پرداخته شده

 مزایای پنجره یو پی وی سی (uPVC):

استفاده از یو پی وی سی مزایایی داره که در ادامه به اونها اشاره میکنیم:

1- ضد آب: یو پی وی سی ضد آبه. همین امر موجب میشه از این متریال به راحتی در هر شرایط آب‌وهوایی استفاده کرد. بعضی از متریال مثل چوب و فلز این خاصیت رو ندارن و باید در مقابل رطوبت محافظت بشن.

2- زرد نمیشه: هرچند آلومینیوم هم ضدآبه ولی در اثر مجاورت زیاد با رطوبت به رنگ زرد متمایل میشه. همین نقص آلومینیوم باعث میشه تا پنجره های یو پی وی سی در برابر رطوبت، بدون رقیب باشه.

3- ارزون تره: پنجره یو پی وی سی نسبت به پنجره های آلومینیومی و چوبی ارزون تره. همین ملاک باعث میشه انتخاب بین یو پی وی سی و سایر متریال ها برای بیشتر افراد تا حدود آسون تر بشه.

4- در برابر موریانه مقاومه: پنجره یو پی وی سی در مقابل خورده شدن توسط موریانه مقاومه. این مورد، برای پنجره یو پی وی سی نسبت به پنجره چوبی یه امتیاز خوب محسوب میشه.

5- قابل بازیافته: یو پی وی سی رو میشه بعد از دوره کارکردش بازیابی کرد. همین موضوع باعث میشه این متریال به محیط زیست آسیبی نرسونه.

 معایب پنجره یو پی وی سی (uPVC):

در ادامه، کمی هم به معایب یو پی وی سی بپردازیم:

1- در مقابل حرارت مقاوم نیست: وارد کردن حرارت زیاد و یا سرمای زیاد باعث میشه پنجره یو پی وی سی آسیب ببینه. این در حالیه که آلومینیوم میتونه در اون حرارت و یا سرما بخوبی عمل کنه.

2- نمیشه رنگ کرد: پنجره های چوبی و آلومینیوم یه خوبی که دارن این هست که رنگ میخورن. همین موضوع باعث میشه در صورت حس یکنواختی، خیلی راحت با رنگ کردن ظاهر پنجره رو عوض کرد.

3- استفاده از جنس بی‌کیفیت: نمونه های بی‌کیفیت این متریال بعد از گذشت چند سال به راحتی میشکنن و یا به رنگ زرد تغییر رنگ میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *