پنجره دوجداره

ویژگی های پنجره دوجداره

این نوع پنجره‌ها، از شیشه‌هایی با فریم UPVC که دو جداره هم هستند تولید می‌شوند. در واقع یو پی وی سی یک جایگزین برای آلیاژهای غیر فلزی و فلزی محسوب می‌شود که در تهیه درب و پنجره از آن کمک می‌گیرند. از ویژگی‌های مهم در و پنجره‌هایی که با upvc ساخته می‌شوند، می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جمعی، سبکی و همچنین عدم اشتغال پذیری اشاره کرد.

ساختار اصلی پنجره‌های یو پی وی سی بر اساس شیشه دوجداره‌ای است که در آن به کار می‌رود. در این نوع پنجره‌ دو جداره، دو یا چند لایه شیشه با نوار اسپیسر که سرتاسر آن چسبیده می‌شود از همدیگر جدا شده و فضای بین شیشه‌های چند جداره با گاز آرگون، هوا یا SF6 پر می‌شود.

اسپیسرها، در بیشتر مواقع از آلومینیوم تولید می‌شوند که درون آن‌ها به کمک ماده سیلیکا ژل که در واقع نوعی رطوبت‌گیر است پر شده و منجر می‌شود تا رطوبت بین شیشه‌ها باقی نماند.

مزایای پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره، دارای مزایای بسیار زیادی هستند که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از:


شکستن دو لایه شیشه، نیازمند انرژی و فشار بسیار زیادی است. از این رو انواع پنجره‌ دوجداره، دارای امنیت بسیار بالایی هستند.
فضای بین شیشه‌ها که با گاز آرگون پر می‌شود، در واقع یک عایق حرارتی تشکیل می‌دهد و در برابر خروج گرما از داخل به بیرون ساختمان ممانعت به عمل می‌آورد. شیشه‌های دوجداره در فصل سرد از خروج گرما و در فصل گرم از ورود آن به داخل ساختمان جلوگیری خواهند کرد.
نصب شیشه دوجداره، باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی و هزینه‌های مربوط به آن می‌شود.
این پنجره علاوه بر اینکه نوع عایق حرارتی به حساب می‌آید باعث جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان هم می‌شود. در واقع شیشه‌های دوجداره باعث از بین رفتن صدا و ایجاد محیطی آرام برای ساکنین ساختمان خواهد شد.
پنجره‌ دوجداره بسیار راحت تمیز می‌شود و نیازی به رنگ‌آمیزی نخواهد داشت.
گرد و غبار در پنجره­های دوجداره به هیچ وجه نفوذ نخواهند کرد و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب دارند.
پنجره­های یو پی وی سی دوجداره، در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی دارند و به هیچ‌وجه تغییر شکل نخواهند داد.
استفاده از پنجره­های UPVC باعث کاهش هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان می‌شود و در نتیجه از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند.
این محصولات، به صورت کامل آب بندی شده‌ که باعث عدم نفوذ آب به داخل آن‌ها در زمان بارندگی شدید می‌شود.
درز بندی پنجره‌ها، مانع از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان خواهد شد.
پنجره‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بسیار زیادی دارند و از انتقال آن به فضای داخل ساختمان جلوگیری خواهند کرد و همچنین باعث حذف اثرات مخرب این اشعه می‌شوند.
عمر بالا و پایداری این محصول، باعث شده تا بتوانید پس از تخریب و نوسازی به صورت مجدد از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید که این مورد یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پنجره‌های دوجداره محسوب می‌شود.
از دیگر مزایای انواع پنجره دوجداره، می‌توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این در برابر خورندگی موادی نظیر اسیدها و بازها و سایر مواد شیمیایی و همچنین پوسیدگی مقاومت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *